Boeing 737 – seznamte se
Sponzorované odkazy:
Ačkoliv jeho kariéru narušilo několik nehod, Boeing 737 dnes můžeme považovat a hodnotit jako další úspěšný stroj.
Paluba letounu 737, Lufthansa, autor: File Upload BotVýroba letounů
Vývoj tohoto proslulého proudového dopravního letounu pro krátké tratě začal již v roce 1964. Následující rok 1965 připsala Lufthansa výrobu dalších jednadvaceti letounů. Ve výrobě bylo ušetřeno mnoho času a peněz díky použití stejné konstrukce trupu jako u mnohem větších Boeingů 702 a 727. První zkušební kus vzlétl 9. dubna v roce 1967. I když se to zdá téměř nemožné, prodej tohoto modelu byl velice nezajímavý. Teprve rok 1978 se stal zlomovým a na trhu přišlo více jak 145 objednávek. Proč tak najednou? Boeing obdržel dvě jednorázové objednávky od British Airways a od Lufthansy. Americká vláda zrušila nařízení, které bránilo malým, ale zato velice efektivním aerolinkám, aby si jakkoliv konkurovaly na tratích. Jednalo se převážně o regionální aerolinky. Proto regionální operátoři zakoupili modely Boeingu 737 ke zrychlení expanze. Na základě toho se tři z nich stali největšími zákazníky. Jednalo se o USAir, Southwest a Frontier.
Boeing 737–200, autor: ArpingstoneVarianty letounu
Mezi hlavní varianty letounu patří 737–100, dále 737–200, do které se vejde 124 cestujících. Následuje model 737–300, ve kterém byly k výrobě použity nové motory. Tento model je považován za druhou generaci s prodlouženou verzí. Varianta 737–400 je vlastně prodloužená verze modelu 300, do letounu se vejde 168 cestujících. Naopak 737–500 je zkrácená verze 300 a celkem se do letounu vejde 132 cestujících. Třetí generace letounu je model 737–600. 737–700 je prodloužená verze 600 a celkem se do letounu vejde 149 cestujících. A jako poslední model byl zkonstruován model 737–800, kam se vejde již 189 cestujících.
Boeing 737–300, autor: DennissFenomenální úspěch dosáhl až model 737–200, který dále pokračoval ve výrobě modelů 300, 400, 500 a 600. Pokročilý model letounu se stal velice oblíbeným hlavně pro zákazníky z „třetího světa“. Letecké dopravní společnosti na Středním a Dálným východě, také v Africe a Latinské Americe se brzy staly členy rodiny operátorů vybavených právě těmito letouny. Pokročilý model Boeing 737 vypadal ideálně, jelikož měl 130 míst.
Boeing 737–400, autor: Arpingstone
Boeing 737–500, autor: SiberianoRozpoznávací znaky
Boeing 737 je dolnoplošný letoun se šikmým křídlem, má dva proudové
motory s dlouhými úzkými motorovými gondolami pod křídly. Letoun má
poměrně krátký, ale tlustý trup.
Posádka letounu 737–400 je tříčlená. Dosahuje maximální rychlosti
925 km/h. Maximální letová hladina činí 11 900 m, maximální dolet
4265 km.
Rozpětí křídel je 28,35 m, délka letounu 30,50 m a výška 11,30 m.
Celková hmotnost Boeing 737–400 činí 52 390 kg.
Motor letounu 737–800, autor: AirwolfČlánek Boeing 737 – seznamte se byl publikován 19. ledna 2011 v 11.30 v rubrice Letadla. Autorem článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nadzvukové letadlo – Concorde 08.12.2010 00.00
- Nejrychlejší letadlo světa – co takhle se proletět? 03.09.2012 23.00
- Jak přečkat zdlouhavé čekání na letišti? 27.05.2013 12.00
- Je létaní letadlem bezpečné? 15.04.2012 11.00
- Cessna CJ4 28.11.2010 12.15
Top 10
- Nadzvukové letadlo – Concorde
- Nejdelší lety z České republiky: Kam se vydat bez nutnosti přestupu
- Cessna Model 150/152 a 172
- Airbus A300
- Letenky na Bora Bora aneb cesta do ráje
- Aerospatiale/Aeritalia – Alenia neboli ATR 42/72
- Letištní poplatky aneb daně a taxy
- Levné letenky po Evropě - jak na ně?
- Letenky do Stockholmu – zavítejte do překrásného Švédska
- Letenky do Kuala Lumpur – podlehněte kouzlu Malajsie
Tagy
Cessna nejdelší lety z ČR, USA, Vietnam, Kanada letenky Tupolev poplatky zdravotní hrozby po návratu z exotické země létání společnost letiště duty free
Doporučujeme
Máte strach z létání? Cestujte v tuzemsku, Česko a Slovensko vám nabízí mnoho cestovatelských zážitků, které se zahraničí minimálně vyrovnají. Náš tip: ubytování Lipno. Budete zaručeně spokojen.

